حسین شناسی

۱۳۹۹-۶-۳ ۱۴:۰۵:۰۸ +۰۰:۰۰۳ شهریور ۱۳۹۹|امام حسین ع, امام شناسی, شخصیتها|بدون ديدگاه
حسین شناسی

عنوان کتاب: انسان کامل جلد اول حسین ع شناسی (قیامت شناسی)(شرح جمال)

۳۱- گفتیم که شهادت به معنای لقاء الله است در خلق . و شهادتی برتر اینست که خود شهید محلّ ظهور جمال خدا شود و اینست معنای کامل شهید . به این معنا یعنی انسانی شهید خدا می شود و مشهود خدا می شود بعد از اینکه شاهد خدا در غیر خویش شد . همانطور که علی (ع) می فرمود که : من در هر چه می نگرم جز خدا نمی بینم .

۳۲- و این معنا نیز هست که هر کسی در حیات دنیا به لقاء الله برسد و جمال خداوند را دیدار کند خونش ریخته می شود . و این معنای دیگری از شهادت خونین است .

۳۳- چون اسلام دین آخرالزّمان و آستانۀ قیامت پنجاه هزار ساله است امکان دیدار با خداوند در حیات دنیا بر عاشقان میسّر است . چون خداوند آشکار است و فقط باید چشم دیدن را یافت .

۳۴- حالا به پاسخ سئوال می رسیم که چرا حسین (ع) . زیرا حسین در میان فرزندان علی و فاطمه تنها امامی است که محلّ ظهور جمال خداوند است و لذا شهادت را به کمال رسانیده و سرور و سیّد و سالار شهیدان است زیرا هم شاهد بر خداست (مثل همۀ امامان) و هم مشهود خداست یعنی محلّ ظهور جمال خداوند .

۳۵- پس داستان حسین (ع) داستان جمال است و داستان جمال هم داستان عشق الهی است و داستان قیامت کبریٰ در همین دنیاست . و لذا همۀ خاندان و یاران حسین در واقعۀ کربلا قیامت کردند زیرا جمال خداوند را دیدار کردند در حسین . و اینست که در ظهر عاشورا آفتاب در آسمان دو تا شد به گزارش بسیاری از اعراب آن روزگار .

۳۶- و نیز پاسخ زینب (ع) را به یزید در شام هم می دانیم که همین واقعه را بر مردمان در مسجد گزارش نمود که : «جز جمال هیچ ندیدم !» حسین را باید شهید کامل و واصل خواند نه سیّد شهدا . زیرا حمزه (ع) هم سید شهدا نام داشت .

۳۷- مفسّران «جمیل» را تعبیر به زیبائی می کنند درصورتیکه هر آدم کم سوادی هم می داند که زیبائی در عربی با لفظ «حُسن» است نه جمال .

۳۸- حال بهتر درک می کنیم که واقعۀ حج چرا تبدیل به امتحان نهائی یاران و شیعیان حسین شد . و امام حسین (ع) برای چه مراسم حج را نیمه کاره رها نمود و بناگاه چند هزار همراه امام تبدیل به یکصد تن شدند و مابقی هم بین راه کربلا شک کردند و رفتند . و قاضی مکّه هم از موقعیّت استفاده کرد و خون حسین (ع) را مباح اعلان نمود و بدینگونه حسین (ع) عمداً بهانه دست دشمن داد تا او را مرتد و خارجی (خروج از دین) اعلان کنند .

۳۹- این ماجرای نیمه تمام رها کردن مراسم حج و بدتر از آن شمشیر بستن در کنار خانۀ خدا و بدتر از آن شمشیر را از نیام کشیدن و عریان کردن در مراسم حج و خروج از مراسم ، مثل امتحان خضر از موسی است .

۴۰- داستان خانۀ سنگی خدا که همۀ مشرکان و منافقان بر دور آن می چرخیدند . و خانۀ جاندار و گوشتی و خونی خدا که فقط مخلصین بر دور آن چرخیدند و خون خود را برای او بر زمین ریختند و خود خانه هم خون خود را برای صاحب خانه (خداوند) بر زمین ریخت و لذا این خون خدا بود که بر زمین ریخت و حسین هم ثار الله شد : خون خدا ! و اینگونه بود که خداوند دیۀ حسین (ع) شد و هذا حسین پرستی ! بنابراین حسین (ع) به مثابۀ قیامت امامت است و یا قامت خدا در قامت بشر است .

همانطور که پدرش علی (ع) قبلاً آغاز قیامت را اعلان کرده بود حسین این اعلان را محقق و اثبات نمود : «براستی که رشته های بقای دنیا بریده شد … » .

همانطور که پیامبر اسلام (ص) هم علی (ع) را پرچمدار قیامت نامیده بود حسین (ع) هم برپا کنندۀ آن بود. پس حسین (ع) ، قامت و جمال دین محمّد (ص) بود و حجّت دین آخر الزّمان . و نیز به روایت از پیامبر و علی (ع) می دانیم که ظهور مهدی موعود همان رجعت حسینی است .

حال یکبار دگر این رساله را از اوّل بخوانید تا بهتر جمال این واقعه را دریابید . زیرا واقعۀ کربلا یک واقعۀ جمالی است . کربلا براستی درب قیامت کبریٰ بود و حسین این پرده را کنار زد : اگر نجات دین محمّد جز در ریخته شدن خون من نیست پس ای شمشیرها مرا در آغوش بگیرید .

اللهم صلّ علیٰ حسین و آل حسین
(خداوندا بر حسین و آل حسین وارد شو) – آمین

دعای قیامت است . و امّا معلوم شد که ما بر که می گرییم . نه بر حسین که بر خدای حسین . با او چه کردند مسلمانان ! وای بر ما . فویلٌ للمسلمین !

مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی

کتابهائی دیگر درباره امام : خضرنامهارض ملکوت و فرج امام زمان (عج)خدا شناسی امامیه

ثبت ديدگاه